25 maj, 2014. { Summer

Idag har jag suttit ute, njutit och tittat på serier.
Idag har jag tagit det lugnt och njutit av livet.
Idag har jag skippat söndagsångest, för den är så himla onödig.
Idag har jag åkt longboard, ätit glass och träffat mina vänner.
Idag har jag skrattat och idag vill jag inte sova.
Och idag längtar jag till sommarlovet, då varje dag kan se ut som idag.

24 maj, 2014. { Fancy breaky

Här står det rätt tomt. Men plugget har tagit över i några veckor och har inte hunnit med så mycket annat.
Men jag kan ju fortsätta med mina frukostbilder.
Gick upp och tog en 6,5km promenad imorse, gick inom Willy´s på vägen hem och köpte med mig en croissant (som jag längtat efter croissanter) och en Vitalinea pro som jag velat smaka, och den var så otroligt god! Lär bli en del såna under sommaren.

...most likely does not stay in Denmark.

Andra dagen i Danmark började med att rummen fylldes av solsken och jag vaknade 6.20 och väckte alla. Jag och Hanna tog en promenad i morgonvärmen, utan jackor, så jag skulle säga sommar, innan vi fick frukost på hostelet. Sen gick vi till Designmuseum Denmark, för att titta på stolar. Vi var nog ute på 5min och tog oss till Hard Rock Cafe och åt lunch. Sen sprang vi in på resterande affärer, och en (andra) sväng till Joe & The Juice (vill ha ett utanför min dörr). På kvällen fick pizza på en italiensk restaurang innan vi satte oss och pratade vid Christians Hamn hela kvällen.

Påväg till Designmuseet paserade vi bland annat Nyhamn och massa små affärer och söta fik.
Hard rock café bjöd på himla god mat.

På onsdagen åkte vi hem. Stannade till en stund på Louisiana innan vi tog färjan över till Sverige. Det fanns en massa utställningar på Louisiana, bland annat en permanent som var ett rumm fullt med speglar och lampor som bytte färg.
Och det var våran tripp till Danmark. Det togs massa fler bilder, men de håller jag för mig själv. För det är så jag gör, det bästa behåller jag i hemlighet.

What happens in Denmark...

Förra måndagen, kl 8 på morgonen, gick bussen från skolan mot Köpenhamn. På vägen stannade vi till på Kronborg och åt lunch, kom till Köpenhamn och checkade in på hostelet 14.30 och besökte Det Kungliga Biblioteket/Svarta Diamanten (eller Det Kongelige Bibliotek/Den Sorte Diamant, som det så fint heter på danska), innan vi sprang in i alla affärer Ströget hade att erbjuda.

Utskiter från Kronborg och mina fina vänner.
Inne på Kungliga Biblioteket.
Sprang runt på Köpenhamns gator till det blev kallt och shorts och klänningar byttes mot jeans och en filt på en uteservering.

1 may, 2014.

There's days when I'm mad at everything, mad at life. Run miles, scream and cry.
There's days when I feel nothing, when all is numb and life is indifferent.
And then there's days when I put on a summer dress and do some yoga. Day's when I breathe and just appreciate.
Day's when I realize, that there's love in everything.