Simon And The Oaks

Tittade på Simon och ekarna igår kväll, eller natt... Har velat se den sen den kom ut, men det har inte riktigt blivit av... Tyckte iallafall väldigt bra om den, Bill Skarsgård är ju en otroligt bra skådis, som alla Skarsgårds, och snygg, också som de andra Skarsgårds. Den hade en väldigt bra handling och blev inte långtråkig som andra filmer i samma genre ofta blir, däremot var den lite förvirrande med tiden. I början stog det vilket år det var och så, sen bara det hoppade, men annars bra.
Vad jag ville komma till var egentligen musiken. Alltså musiken... Jag älskar musik, och jag älskar klassisk musik - rätt otippar, jag vet - och detta var bara så bra. Musiken är skriven av Annette Focks och det finns ett stycke i slutet som jag gillar extra mycket - detta. Och även ett stycke av Hector Beriloz som är helt fantastiskt fint.
 
Jag skrev alltså ett inlägg om klassisk musik... Japp, så mycket inspiration har jag just nu.
Förövrigt fick jag min lön för ett tag sen, ny kamera kanske..?





Comment here:

Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)

URL/Blog adress:

Comment:

Trackback