4 juni, 2013. { Tanken bakom

Själva planen med den här veckoutmaningen, är att jag varje vecka ska tänja på gränserna. 200 push ups är tillexempel helt sjukt för mig som knappt klarar göra 10st i rad liksom. Men klarar jag dem så kan jag satsa på 250 nästa vecka, och samma med de andra sakerna. Jag kommer höja repetitioner/vecka beroende på hur mycket jag klarat veckan innan och hur mycket jag tror att jag är kapabel till att klara av, men alltid sätta målet så högt att jag inte tror att det kommer gå för att kunna pusha mig sjäv till det yttersta.
Med squats och calf raises är det nog inga problem tror jag, men jag börjar lite halvsmått där för att det känns bra.
 
Antalet km kommer variera beroende på hur mycket tid jag har/vecka och vad jag kommer hinna med. Denna vecka lär jag kunna få ihop betydligt mer, men jag börjar på 20.
 
Tanken är väl också att jag ibland kommer ändra övningar, lägga till, ta bort, osv, för att få variation. Men det ska bli kul, jag behöver lite pushning för att kunna pressa mig själv.
 





Comment here:

Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)

URL/Blog adress:

Comment:

Trackback