29 maj, 2013. { Rygg & mage

Tog en promenad med mamma igår eftermiddag, så himla skönt att kunna gå med shorts. Idag har varit en såndär segdag och jag har bara velat dö typ, fick sluta lite tidigare och gick och tränade rygg och mage. Mådde lite bättre efter det, och ännu bättre när jag fick pastasallad och kött när jag kom hem.
Planen ikväll var egentligen ledarfest, men det blev flyttat till fredag, så nu ska jag verkligen försöka ta tag i mitt liv lite och städa undan och plugga lite...
 
Körde lite enkel uppvärmning med lätta vikter idag, brukar inte göra så men det kändes bra idag. (Brukar annars köra uppvärmning på crosstrainern, roddmaskinen eller med hopprep.) Och sen körde jag tyngre vikter och lite färre repetitioner, kändes sjukt bra det med!
 
Uppvärmning:
15reps marklyft, 18kg
15reps rygg i TRX
10reps rygglyft i ställning m. 10kg
10reps/sida sidorygglyft i ställning m. 5kg
 
Pass:
8x3 rygglyft i ställning, 20kg
8x3/sida sidorygglyft i ställning 10kg
8x2 bred rodd i cabel, platta 5
8x1 bred rodd i cabel, platta 4
8x1 smala rodd i cabel, platta 4
8x2 smala rodd i cabel, platta 3,5
5x3 enarmsrodd m. rotation i cabel, platta 3
8x3 enarmsrodd m. hantlar, 10kg
10x3 marklyft, 32kg
14x3 rygg i TRX
15x2 benindrag m. pilatesboll
30/35/45/60 sit-ups på pilatesboll





Comment here:

Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)

URL/Blog adress:

Comment:

Trackback