Those Are Your Options

I två veckor nu har jag haft som en regel att inte äta fika, godis eller skräpmat på veckodagarna, verkligen ingenting. Förra veckan åt jag typ 1/3 sockerkaka på fredagen, fika på lördagen och några chokladbitar på söndagen, och tyckte ändå att det var en bra början.
Denna veckan åt jag en bulle i torsdags och frozen yoghurt, 200gr ostkaka (himmel) och 3 chokladbitar igår - detta var alltså mitt helggodis. Nästa vecka satsar jag på endast äta sånt en dag, för att sedan kunna dra ner på det till 1gång på 2veckor osv, det är kul för att det är en utmaning.
Och jag mår SÅ bra av det! Vissa dagar har jag sjuka sötsug, denna vecka har det varit ritkigt illa 2dagar. Men då tänker jag "om jag klarar stå emot det när jag som mest vill ha det, så kommer det bli lättare nästa gång". För ju mer man övar, desto bättre blir man.
 
Det grymma är att jag märker att jag mår bättre, även om det bara är 2veckor so far. Innan så kunde det liksom vara "sugen på en kaka, tar en, för det är ju bara en, det kan ju inte göra någon skada?" Men sockerberoendet man utvecklar av det, det är helt sjukt.
Så nu jobbar jag på att få bort det, och äta lite nyttigare. Men tänker att jag börjar med sockret och skräpet.
 
Det blev ett ultrahälsoinlägg, men jag kände att jag vill dela med mig av detta. Och rekommenderar er att testa nån vecka, det blir lättar före varje dag och man uppskattar skitmaten så otroligt mycket mer när man inte får äta det på flera dagar och sen äntligen kommer till dagen man får äta!
 
Finns risk till fler såna här inlägg, för jag vill skriva av mig. Och jag tycker det är kul.
 
Återkommer med hur mitt äta-bättre-projekt går.





Comment here:

Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)

URL/Blog adress:

Comment:

Trackback