28 mars, 2014. { Homemade hazelnut cream

Här om dagen hittade jag ett recept på hemmagjord Nutella, aka hasselnötskräm. Grundreceptet är raw nutella, men jag körde på lite vad vi hadeoch jag gjorde bara en halv sats för att testa.
Det är hasselnötsbitar i och den är inte lika söt som vanlig, så jag föredrar denna!
 
Recept:
2,3dl hasselnötsmjöl (jag mixade 1dl hasselnötter till "mjöl")
1,5dl raw kakao (jag använde vanlig)
1,2dl lönnsirap
lite mandelmjölk - tillräckligt för att konsistensen ska bli bra (jag använde vanlig)
lite salt (glömde salt)
 
Mixa allt i mixer/matbredare. Häll bara i lite mjölk, jag hällde i ca en halv dl till att bröja med, och sen blev det en skvätt till. Sen kan man smaka av och tycker man att den ska vara sötare eller mer kakao så kör bara!
Den ska hålla ca 3-4v i kyl.
Sen kan du ha den på allt, eller bara äta. Mumma!
 
Ursäkta bilderna, men det är lite för fint väder för att kunna ta kort i vårat kök.
 
 
 





Comment here:

Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)

URL/Blog adress:

Comment:

Trackback